Cześć

Witam Cię serdecznie na blogu Słodka Oliwka :) Mam na imię Oliwia i prowadzę tego bloga. Poniżej znajduje się mój najnowszy przepis :)
Jeżeli chcesz się więcej dowiedzieć wyżej masz zakładkę O mnie lub Kanał YT

Beza z owocami i różowym kremem + coś ekstra

Beza - królowa ciast, to ciasto, które znajduje się w każdej cukierni czy kawiarni, w formie ciasta, tortu lub babeczki. Dlatego po przeczytaniu komentarza na YouTube, postanowiłam przygotować dla Was domową bezę, która smakuje i wygląda 10/10. Mam nadzieję, że spróbujecie i dacie znać jak Wam wyszło :)
Oczywiście zapraszam do obejrzenia filmiku na YouTube!
https://youtu.be/AeKZFYaRkYA
Lista składników na bezę:
6 białek
300 g drobnego cukru
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżka mąki ziemniaczanej
ewentualnie barwnik spożywczy

Lista składników na krem:
200 g śmietany 36%
100 g serka mascarpone
2-3 łyżki soku z cytryny
3 łyżki 
ewentualnie barwnik spożywczy i krople smakowe - ja użyłam czerwony barwnik i krople malinowe

Dodatki: świeże maliny, wiśnie w frużelinie i płatki migdałowe
 Sposób przygotowania bezy: 
  1. Piekarnik nagrzać do 150 stopni C. 
  2. Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli. Następnie dodajemy po łyżce cukru i miksujemy za każdym razem wszystko dokładnie. 
  3. Pod koniec dodajemy skrobię i sok z cytryny.
  4. Na blachę kładziemy papier do pieczenia (jeżeli chcesz, aby leżał przyklejony ładnie do blachy zapraszam na YT tam zdradzam super trick)
  5. Gotową masę wykładamy na papier i formujemy kształt koła. 
  6. Wkładamy do piekarnika i pieczemy około 90 minut. Następnie zostawiamy bezę w piekarniku na ok. 1,5 godziny.
Sposób przygotowania kremu :
  1. Do miski wlewamy śmietankę i cukier, i miksujemy na bitą śmietanę.
  2. Następnie dodajemy resztę składników i miksujemy, aż wszystko się ze sobą połączy.
  3. Gotowy krem nakładamy na wystudzoną bezę.
  4. Następnie nakładamy dodatki na bezę.
Bezę warto przechowywać w lodówce :)

Smacznego :)

Komentarze

Popularne posty