Cześć

Witam Cię serdecznie na blogu Słodka Oliwka :) Mam na imię Oliwia i prowadzę tego bloga. Poniżej znajduje się mój najnowszy przepis :)
Jeżeli chcesz się więcej dowiedzieć wyżej masz zakładkę O mnie lub Kanał YT

Pierogi


Święta już dawno za nami i pomyślałam, że zjadłabym pierogi, np. z jagodami. Więc wzięłam się do lepienia, może nie wyszły najładniejsze, ale dla mnie takie są idealne 😍

Zrobiłam również super wersje z papryką i wegańskim mięsem mielonym.

Czas przygotowania: 15 minut
Ilość pierogów: ok 60


Składniki:
  • 500 g mąki pszennej np. typ 500
  • pół łyżeczki soli
  • 1 szklanka gorącej wody - 250 ml
  • mrożone jagody 
Sposób przygotowania: 
  1. Do miski wsypujemy mąkę i sól i stopniowo wlewamy  wodę, po trochu wyrabiając ciasto.
  2. Kiedy powstanie spoista masa, wykładamy ciasto na “stolnicę” posypaną mąką i wyrabiamy ciasto , aż stanie się gładkie i elastyczne.
  3. Następnie dzielimy ciasto na części i rozwałkowujemy i za pomocą szklanki wycinamy okrągłe placuszki. 
  4. Na środek każdego placka nakładamy łyżeczkę farszu.
  5. Następnie pierogi składamy na pół i sklejamy brzegi. 
  6. Gotowe pierogi kładziemy na oprószonej mąką tacy. 
  7.  Pierogi gotujemy partiami w dużej ilości osolonej wody.

 Wersja wegańska a'la bolognese
Składniki do farszu: 
150g mięso wegańskie 
- 200 g papryki czerwonej
- 1 ząbek czosnku
Sposób przygotowania farszu:
Paprykę kroimy w kosteczkę i wrzucamy na rozgrzaną patelnię z odrobiną oleju.
Siekamy czosnek na drobno i dodajemy do paryki.
Kiedy papryka się trochę podsmaży, dodajemy mięso.
Wszystko chwilę musimy pod przykryciem i gotowe ☺️😍


Komentarze

Popularne posty