Cześć

Witam Cię serdecznie na blogu Słodka Oliwka :) Mam na imię Oliwia i prowadzę tego bloga. Poniżej znajduje się mój najnowszy przepis :)
Jeżeli chcesz się więcej dowiedzieć wyżej masz zakładkę O mnie lub Kanał YT

Kolorowe curry

Wegańskie pyszności, indyjskie inspiracje, zdrowe i kolorowe dania to coś co kochacie lub niedługo pokochacie. A już na pewno po tym jak spróbujecie tego przepisu. Sama podchodziłam sceptycznie do kuchni indyjskiej, ale to co mi wyszło poza moje oczekiwania :)

Zapraszam na YT do obejrzenia przepisu i wspólnego gotowani https://youtu.be/CGoPUNSG3AM



Liczba porcji: 2
Lista składników: 
  • 1 duża cebula
  • 1 duża cukinia
  • 165 ml mleczka kokosowego - ja dałam 5-7% tłuszczu
  • 2 ząbki czosnku
  • 100 g pasaty
  • 1 duży pomidor 
  • 100 g ryżu/makaronu/kaszy
  • 120 g cieciorki
  • 100 g kukurydzy 
  • 5 łyżeczek przyprawy curry
  • 20 g marchwi - można pominąć jednak uważam, że daje ona trochę słodyczy i genialnie łączy resztę składników
  • 20 g papryki czerwonej
  • trochę soku z cytryny

Sposób przygotowania: 
  1. Cebulę, cukinię i pomidory kroimy w małą kostkę i wrzucamy na rozgrzaną patelnię z olejem. 
  2. Paprykę i marchewkę kroimy na długie cienkie paski i dorzucamy na patelnię.
  3. Kukurydzę i ciecierzycę opłukujemy i dorzucamy na patelnię. Dusimy wszystko pod przykryciem, co jakiś czas mieszając. 
  4. Ryż/makaron/kaszę gotujemy według przepisu z jego opakowania.
  5. Następnie kiedy warzywa nam już trochę zmiękną dodajemy wyciśnięty czosnek, trochę soku z cytryny, mleczko kokosowe oraz curry i czosnek granulowany. 
  6. Wszystko trzymamy jeszcze chwilę na małym ogniu, aby smaki się połączyły i gotowe! 

Smacznego :)

Komentarze

Popularne posty