Cześć

Witam Cię serdecznie na blogu Słodka Oliwka :) Mam na imię Oliwia i prowadzę tego bloga. Poniżej znajduje się mój najnowszy przepis :)
Jeżeli chcesz się więcej dowiedzieć wyżej masz zakładkę O mnie lub Kanał YT

Chleb bez drożdży

Jak śniadanie to kanapka. Jak kanapka to chleb albo bułka. Dzisiaj przedstawiam Wam przepis na super szybki i łatwy chleb. Do jego przygotowania potrzeba niewiele, a jego zrobienie zajmuje dosłownie chwilkę. 
Robiłam już nim kanaki na słodko - wychodziły sztos, robiłam także wytrawne z wędzonym łososiem, plasterkiem awokado i skroplone sokiem z cytryny - niebo w gębie. Ostatnio zaszaleliśmy i zrobiliśmy z nim zapiekanki w opiekaczu - BOSKIE! 

Zapraszam Was na YouTube, bo tam czeka na Was filmik ja piekę ten przepyszny chlebek :) https://youtu.be/4ql8pNOTbRQ

Lista składników: 
  • 400 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka sody
  • 330 ml maślanki - powinna być w temp. pokojowej - ewentualnie zamiast maślanki kefir lub jogurt
  • 1 łyżeczka soli
  • odrobina tłuszczu, do posmarowania blaszki
  • pestki dyni lub inne ulubione ziarno

Sposób przygotowania: 
  1. Piekarnik rozgrzej do 180 stopni.
  2. Wsyp do miski mąkę, sodę i maślankę i dokładnie wymieszaj. 
  3. Brytfankę posmaruj tłuszczem i oprósz odrobiną mąki. 
  4. Gotową masę przełóż do brytfanki i posyp ją ulubionym ziarnem.
  5. Piecz chleb przez około 30-40 minut.

Smacznego :)


Komentarze

Popularne posty