Cześć

Witam Cię serdecznie na blogu Słodka Oliwka :) Mam na imię Oliwia i prowadzę tego bloga. Poniżej znajduje się mój najnowszy przepis :)
Jeżeli chcesz się więcej dowiedzieć wyżej masz zakładkę O mnie lub Kanał YT

Makaron sojowy

Makaron sojowy to pyszne i szybkie danie. Dobre na ciepło jak i na zimno, więc nadaje się super do pudełka. Makaron jajeczny możesz zmienić na makaron ryżowy, a warzywa z mrożonki zmienić np. na brokuły lub fasolkę. 
Jeżeli masz ochotę, na dole znajduje się przepis do wydruku. 
Lista składników: 

150 g makaronu jajecznego, ugotowanego al dente

ok. 200g mrożonki zupa jarzynowa 

6-8 łyżek jasnego sosu sojowego

1 łyżka oleju kokosowego

1 kostka tofu - ja wykorzystałam tofu w marynacie sweet chilli

3 ząbki czosnku

1 łyżeczka miodu

1 łyżeczka sosu siriracha 

0,5 cebuli 

2 łyżki sezamu lub płatków migdałów 

Sok z połówki cytryny

Sposób przygotowania: 

Cebulę obieramy i kroimy w piórka. Na rozgrzaną patelnię wlewamy olej i podsmażamy cebulkę.

Do wrzącej wody w garnku wrzucamy makaron i mrożone warzywa. Całość gotujemy ok 13 minut ze szczyptą soli. Makaron ma być al dente, a warzywa nie rozgotowane.

W między czasie kroimy tofu w kostkę i wrzucamy na patelnię do cebulki. Tofu trzeba przewracać, aby z każdej strony powstała chrupiąca skórka.

Ugotowany makaron z warzywami dodajemy na patelnię.

Następnie dodajemy sos sojowy, sos siriracha, miód oraz wyciśnięty czosnek.

Wszystko mieszamy i smażymy przez 3 minuty.

Całość przekładamy na półmiski i skrapiamy sokiem z cytryny.

Na koniec prażymy sezam lub płatki migdałów i obsypujemy nimi danie.

Smacznego :)

Komentarze

Popularne posty