Cześć

Witam Cię serdecznie na blogu Słodka Oliwka :) Mam na imię Oliwia i prowadzę tego bloga. Poniżej znajduje się mój najnowszy przepis :)
Jeżeli chcesz się więcej dowiedzieć wyżej masz zakładkę O mnie lub Kanał YT

Kruche ciasteczka

Jeżeli też masz trochę wolnego i chciałabyś zrobić coś słodkiego na podwieczorek to zachęcam do zrobienia kruchych ciasteczek. Robi się je szybko, a smakują niesamowicie. Ja dodałam do nich czekoladowych powideł od  koleżanki :)
Ciasteczka robiła dosyć spore i wyszło ich tak z 15. 



Lista składników:

  • 200 g masła lub margaryny 
  • 4 żółtka
  • 320 g mąki pszennej
  • 50 g skrobi ziemniaczanej
  • 75 g cukru pudru
  • laska waniliowa 
  • 100 g powideł śliwkowych 


Masło i jajka powinny być w temperaturze pokojowej. 

Sposób przygotowania: 

  1. Do miski dodajemy wszystkie składniki oprócz powideł i dokładnie mieszamy. 
  2. Kiedy składniki połączą się w jedną masę, to czas kiedy możemy ciasto rozgnieść na desce. 
  3. Z gotowego ciasta, robimy małe kuleczki, a z nich gniazdka/małe miseczki. 
  4. Do tak przygotowanych ciasteczek dodajemy powidła - tak około pół łyżeczki na ciastko. 
  5. Ciasteczka pieczemy w 180 stopniach przez około 12 minut.


Smacznego 😊

Komentarze

Popularne posty