Cześć

Witam Cię serdecznie na blogu Słodka Oliwka :) Mam na imię Oliwia i prowadzę tego bloga. Poniżej znajduje się mój najnowszy przepis :)
Jeżeli chcesz się więcej dowiedzieć wyżej masz zakładkę O mnie lub Kanał YT

Kopytka

Kopytka to pyszne kluseczki, które można jeść na miliony sposobów. Ja osobiście uwielbiam je odsmażane mmm... W dzieciństwie jadłam z bułeczka na słodko. A Ty jak lubisz jeść kopytka? 


Lista składników:
0,5 kg ziemniaków
100 g mąki
1 jajko
szczypta soli


Sposób przygotowania: 
Ziemniaki obieramy i gotujemy. Kiedy się ugotują, odstawiamy je do ostudzenia. Następnie wrzucamy ziemniaki do praski lub ugniatamy je widelcem do momentu uzyskania gładkiej masy. Do gotowego puree dodajemy resztę składników i łączymy składniki. Następnie ciasto przekładamy na stolnicę i wyrabiamy je. Jeżeli potrzeba można dodać jeszcze mąki. Im mniej mąki tym kopytka będą delikatniejsze :) Jeżeli ciasto za bardzo się klei można włażyć je na chwilkę do lodówki.
Z ciasta robimy długie cienkie wałki i kroimy je pod kątem mniej 1 cm lub więcej. Ja akurat poszalałam z długością kopytek i zrobiłam je w różnych długościach.
Kopytka wrzucamy do wody i wyjmujemy jak wypłyną, czyli mniej więcej po 2 minutach. 

Smacznego :) 



Komentarze

Popularne posty